Prowadzenie sklepu internetowego bez wynajmowania magazynu i podpisywania umów z firmami kurierskimi to marzenie wielu przedsiębiorców. E-commerce otwiera nowe możliwości będące alternatywą dla tradycyjnego handlu, jednocześnie poszerzając jego horyzonty. Ogólnopolski zasięg i całodobowa dostępność, obniżenie kosztów utrzymania, a w dodatku jedynym wyzwaniem, jakie stoi przed właścicielem sklepu internetowego, jest go… prowadzić. Ale czy to cała prawda?
Dlaczego dropshopping jest biznesem trudnym?
Jednym z powodów jego rosnącej popularności jest sugerowana łatwość zarządzania. Skoro nie trzeba zatrudnia personelu, wynajmować hal magazynowych ani martwić się o dostawę, odchodzi większość wyzwań. Niestety, w związku z tym zwiększa się konkurencja i stale wzrastają wymagania klientów, przy jednoczesnym zmniejszaniu się ilości wiarygodnych, rzetelnych ofert handlowych i pomocy dla przedsiębiorców.
Kuszenie łatwym zyskiem prowadzi do chęci szybkiego zarobku przy minimalnym wysiłku, co otwiera możliwości oszustom i słabej jakości usługom. Współpraca z hurtownią na dobrych warunkach rozpoczyna się od zaprezentowania dobrego modelu biznesowego. To podstawa. Jeżeli okaże się, że posiada on potencjał, znacznie łatwiej podpisać korzystną umowę, a nawet zyskać rabaty dla siebie i klientów.
Skąd bierze się popularność dropshoppingu?
To dobry pomysł dla:
- początkujących przedsiębiorców,
- osób, które planują przetestować produkt,
- dla biznesu o stosunkowo niskim budżecie.
Ten model biznesowy opiera się na przychodzie z marży, dlatego tak ważne jest właściwe dobranie partnerów do współpracy.
Ważne jest także przygotowanie dobrej oferty handlowej, czyli ustalenie:
- kto będzie klientem,
- jakie produkty będą przynosiły zyski,
- dlaczego klient miałby zdecydować się na ofertę tego właśnie sklepu sposób tysięcy innych,
- jak zamierza się spełnić jego oczekiwania, czego oczekuje się od hurtowni, do której wysyła się propozycje współpracy.
Należy także przemyśleć stronę finansową i techniczną. Wsparcie firmy oferującej oprogramowanie, platformę sprzedażową (jeżeli to różni dostawcy), strategię marketingową, koszty utrzymania i spodziewane przychody. Im lepiej i bardziej szczegółowo przygotowana propozycja, tym większa szansa, że zainteresuje ona partnera biznesowego.
W modelu dropshoppingowej należy pamiętać, że trzeba mieć dobry pomysł i opierać się na rzetelnych informacjach. Rosnącą popularność tej formy sklepu internetowego sprawia, że zaznaczenie swojej obecności w tłumie tysięcy innych ofert o podobnym profilu będzie coraz trudniejsza.
Mimo że niewymagana jest specjalistyczna wiedza, warto pomyśleć o zapoznaniu się z podstawami handlu elektronicznego, marketingu internetowego,optymalizacji SEO i podstawom finansów w biznesie elektronicznym.